Kozí dráha

Rozvojová zóna Děčín Východní nádraží

Fotografie stavu trati 132 Kozí dráha v roce 2018. Fotodokumentace je z důvodu různého technického stavu jednotlivých úseků rozdělena do tří částí:

  1. Teplice lesní brána – Chlumec u Chabařovic
  2. Chlumec u Chabařovic – Telnice
  3. Telnice – Děčín

Teplice lesní brána – Chlumec u Chabařovic

Tento úsek měří přibližně 10 km, svršek je většinou z betonových pražců. Dřevěné pražce okolo přejezdů jsou ve špatném stavu a trať je zanesená zeminou. V jednom místě je přejezd zavezen přibližně metr vysokou vrstvou zeminy. Na několika místech jsou do trati spadané stromy. Po téměř celém úseku je trať zarostlá křovisky.

Chlumec u Chabařovic – Telnice

Tento úsek měří přibližně 4 km, svršek je dřevěných pražců, které jsou v dezolátním stavu. Po téměř celém úseku je trať zarostlá křovisky.

Telnice – Děčín

Tento úsek měří 22 km, svršek je většinou z betonových pražců. Některé dřevěné pražce okolo přejezdů a ve stanicích jsou ve špatném stavu . Koleje jsou místy pravděpodobně vlivem eroze posunuté o několik centimetrů. Závaly kameny a polomy byly odstraněny.

Závěrem

Zastávky jsou v dezolátním stavu. Budovy stanic jsou naopak v relativně dobrém stavu, protože jsou pravděpodobně pronajaty k bydlení. Na betonových nástupištích jsou uvolněné některé betonové desky. Na většině přejezdů chybí světelná zařízení. Investice do obnovy trati by byly relativně velké, největší množství peněz by pravděpodobně spolkla, výměna traťového svršku mezi Telnicí a Chlumcem u Chabařovic.

Autor: Vojtěch Nádvorník
Zdroj: https://vojtechnadvornik.cz/